Nacházíte se:

Žáci kvinty v Gibraltaru

Skupina kvintánů prožila několik dní u Středozemního moře.

Naše dobrodružství začalo ve středu 30.1.2019 - v odpoledních hodinách jsme my, 7 žáků kvinty a náš třídní učitel, vyrazili vlakem z Pelhřimova do Prahy, abychom tam nasedli na letadlo směr Londýn. Na letišti Gatwick jsme strávili několik nočních hodin a ráno jsme odtud odletěli do Gibraltaru. Po pasových a celních formalitách jsme se na chvíli vypravili do našeho hotelu v sousedícím španělském městě La Línea de la Concepción, kde jsme si odložili zavazadla, ale hned jsme se vydali zpátky přes hranici a ještě toho odpoledne jsme viděli nejjižnější bod Gibraltaru a prošli se po tamějších plážích.

Dopoledne následující den pršelo, proto jsme jeho první část společně strávili v kavárně. Kolem desáté hodiny jsme vyrazili do Muzea Gibraltaru, kde jsme mimo jiné mohli vidět nejstarší lebku neandrtálského člověka, maurské lázně nebo velký model města a „Skály“ z konce 19.století. Odtud jsme se vydali směrem na Main Street, známou ulici plnou obchodů a historických památek, na jejímž konci jsme objevili Trafalgarský hřbitov, na kterém byli pohřbeni někteří vojáci a námořníci zranění a padlí v pověstné bitvě s napoleonským loďstvem. Konečnou zastávkou tohoto dne byla rozlehlá botanická zahrada se spoustou exotických rostlin.

Poslední den naší výpravy byla kvůli silnému větru lanovka na vrchol gibraltarského masivu mimo provoz, proto jsme byli nuceni dostat se na vrchol po svých. Tato cesta byla nakonec zábavná, neboť jsme během ní zahlédli mnoho zdejších opic a našli jsme spoustu míst s úžasnými výhledy. Jednou z opravdu úchvatných atrakcí cestou nahoru byl visutý most, který se pod námi v silném větru povážlivě houpal. Po sestupu z hory jsme si na závěr ještě udělali procházku při západu slunce na španělské pláži a prohlédli si tamní přístav jachet.

V neděli dopoledne jsme se rozloučili za krásného počasí s Gibraltarem a odletěli jsme do Bristolu. Na letišti v Bristolu jsme se ale dozvěděli, že kvůli hustému sněžení v Praze byla vyhlášena kalamita, a tak byl náš let odložen na ráno dalšího dne. Představa, že na letišti strávíme dalších 14 hodin, nás trošku děsila. Naštěstí nám však letecká společnost oznámila, že nám na noc zajistí ubytování v hotelu, a všichni jsme byli velice příjemně překvapeni, když jsme zjistili, že na nás čeká pětihvězdičkový hotel Hilton kousek od Bristolu.

Ve velmi brzkých ranních hodinách jsme se dostali zpět na letiště, odkud jsme bez dalších problémů dorazili do Prahy. Unaveni, ale nadšeni a nadmíru spokojeni jsme se pak vrhli do náručí rodičů a sourozenců a vyprávění zážitků a příhod nebralo konce.

Myslíme si, že tento výlet si všichni mimořádně užili, a už se těšíme na další.

Štěpánka Růžičková, Terezie Medová, Matěj Slavětínský (studenti z kvinty)